10. ΜΑΘΗΣΗ & ΔΙΑΔΙΚΤΥΟ

Πρελούδιο

Η ενότητα 10 προσφέρεται μόνο μέσω διαδικτύου λόγω της απεργίας των μέσων. Στην ενότητα αυτή μπορείτε προαιρετικά να κατεβάσετε το βιβλίο μου παρακάτω και να μελετήσετε επιλεκτικά ένα κεφάλαιο. Επίσης προσφέρονται παρακάτω επιπλεόν διαδικτυακές συνδέσεις για προχωρημένα ζητήματα στο πεδίου της εκπαίδευσης, της μάθησης και του διαδικτύου.

Αν δεν έχετε χρόνο να δείτε αυτό το υλικό παρακάτω, νομίζω ότι έχει νόημα να αξιοποιήσετε αυτή την ενότητα για να γράψετε έναν αναστοχασμό για την εμπειρία σας από τη διεργασία του μαθήματος (πχ να αναστοχαστείτε για τους αναστοχασμούς σας και για πως το βιώσατε μέχρι σήμερα, για τα ισχυρά σημεία του μαθήματος και για τις αδυναμίες του)


Η μάθηση στο χρονότοπο του διαδικτύου

Τόπος, χρόνος και άνθρωποι. Οι τρεις αναγκαίες συνθήκες για να γεννηθούν κοινότητες. Στο χρονότοπο του διαδικτύου όλα είναι διαφορετικά, η τεχνολογική διαμεσολάβηση δημιουργεί νέα affordances, διαφορετικά τοπία για την εξέλιξη της ανθρώπινης δράσης. Τα τοπία το χρονότοπου αυτού αλλάζουν από τον άνθρωπο-δημιουργό και ο άνθρωπος συνεξελίσσεται, αλλάζει μαζί τους. Η κουλτούρα του διαδικτύου, η κουλτούρα των socialmedia, ο τρόπος δράσης στον χρονότοπο, συγκροτείται, επινοείται και αλλάζει με γοργό ρυθμό. Μέσα σε λίγα χρόνια, διαδραματίζεται στον κυβερνοχώρο ότι χρειάστηκε, τηρουμένων των αναλογιών, χιλιάδες χρόνια εξέλιξης στις ανθρώπινες κοινωνίες του φυσικού χώρου για να συμβεί. Οι σταθερές χάνονται και νέα πρόσκαιρα σημεία ισορροπίας κατακτώνται. Ο σύγχρονος άνθρωπος βιώνει διαρκείς αλλαγές, η αποσταθεροποίηση είναι ιδιαίτερα έντονη. Η μάθηση στο χρονότοπο του διαδικτύου: η εκπαίδευση στις κοινότητες του διαδικτύου, στον κυβερνοχώρο των ανατροπών, σε ένα δυνητικό χώρο όπου οι άνθρωποι αλληλεπιδρούν και αναπτύσσουν νέους τρόπους δράσης, συγκροτούν μοναδικές ψηφιακές κουλτούρες και πολύπλοκες συλλογικότητες. Η μάθηση σε ένα χρονότοπο, όπου το νέο, το διαφορετικό, το αναπάντεχο, είναι ο κανόνας.

Απόσπασμα από το οπισθόφυλλο του βιβλίου μου που μπορείτε να κατεβάσετε δωρεάν από τον παρακάτω σύνδεσμο:


Επιπλέον συνδέσεις

Confessions of a MOOC Professor

Adios Ed Tech. Hola something else.

Opening Up the LMS Walled Garden

Learning In The Age Of Digital Distraction

‘Big data’ was supposed to fix education. It didn’t. It’s time for ‘small data.’

Teaching — It’s about Inspiration, Not Information

Student Engagement: Is It Authentic or Compliant?

Connected Learning

Connected Learning Alliance

Peeragogy

From Pedagogy to Communagogy and Everything in Between


.

.

.

.

.

.

.

.

.

Leave a comment