ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΗ

ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Α. (δύο μονάδες) Μετά από κάθε εβδομαδιαία συνάντηση (και μέχρι το βράδυ της επόμενης Δευτέρας) καλείστε να γράψετε ένα αναστοχαστικό ιστολόγημα (reflective post) πεντακοσίων (500) περίπου λέξεων στο προσωπικό σας ιστολόγιο για την εμπειρία σας σε αυτή τη συνάντηση. Θα χρειαστούν 7 προσωπικοί αναστοχασμοί για να λάβετε προσθετικό βαθμό 2 μονάδων.  Τα προσωπικά ιστολογήματα για να προσμετρηθούν πρέπει να πραγματοποιηθούν αποκλειστικά την εβδομάδα που ακολουθεί κάθε παράδοση. Δηλαδή κάποιος δεν μπορεί να τα υποβάλει όλα μαζί. Ωστόσο, αν υποβάλει λιγότερα, λαμβάνει τον αντίστοιχο πρσθετικό βαθμό. Κάθε εβδομάδα που υποβάλετε αναστοχοσμό, χρειάζετε να δίνετε πολύ σύντομη ανατροφοδότηση (100 λέξεις) σε δύο αναστοχασμούς συναδέλφων σας (μέσω comments στα blog τους).

Β. (δύο μονάδες) Δημιουργία ενός ψηφιακού artifact με θέμα: “Η ζωή μου με τα social media και τα smartphones”. Αν υπάρχουν εναλλακτικές προτάσεις, μπορούν να συζητηθούν στο μάθημα. Το ψηφιακό artifact παραδίδεται ηλεκτρονικά πριν την τελική εξέταση και αξιολογείται με μέγιστο προσθετικό βαθμό 2 μόναδες.

Η προσθετική εργασία Α μπορεί να γίνει μόνο για όσες παραδόσεις έχετε παρακολουθήσει, αυστηρά εντός της εβδομάδας που έγινε η παράδοση στο Πάντειο (και αυτό γιατί ο αναστοχασμός αφορά την εμπειρία σας στο ‘εδώ και τώρα’ της εβδομαδιαίας συνάντησης). Η προσθετική εργασία Β μπορεί να γίνει μόνο από όσους έχουν κάνει τουλάχιστον 4 αναστοχαστικά ιστολογήματα της προσθετικής εργασίας Α. Διαφορετικά, για να “ξεκλειδώσει” η Β προσθετική εργασία, χρειάζεται να έχετε κάνει τη μισή Α.

ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟΥ (BLOG)

Μπορείτε να δημιουργήσετε δωρεάν ένα προσωπικό ιστολόγιο στο WordPress.com. Για την προστασία της ανωνυμίας σας, προτεινετε να δημιουργήσετε τον λογαριασμό σας για το ιστολόγιο ψευδώνυμα, δηλαδή χωρίς τα πραγματικά σας στοιχεία αλλά χρησιμοποιώντας ένα nick-name. Όταν θα δηλώσετε το ιστολόγιο σας στη σχετική φόρμα του μαθήματος, θα δηλώσετε και τα πραγματικά σας στοιχεία.

Οδηγίες για τη δημιουργία blog στο wordpress.com

 


button blog 2

ΑΝΑΣΤΟΧΑΣΤΙΚΗ ΠΡΑΚΤΙΚΗ (Reflective practice)

Το αναστοχαστικό ιστολόγημα που χρειάζεται να γράψετε και να αναρτήσετε στο ιστολόγιο σας (περίπου 500 λέξεις) αναφέρεται στο βίωμά σας σε σχέση με τη διεργασία του μαθήματος, δηλαδή πως εσείς νιώσατε κατά τη διάρκεια της παράδοσης, τι σας διακίνησε γνωστικά και συναισθηματικά, τι σκεφτήκατε, τι σας προβλημάτισε, που σας πήγε το μάθημα, τι συνειρμούς κάνατε, τι θέλετε να μοιραστείτε. Ο αναστοχασμός ως πρακτική είναι ιδιαίτερα χρήσιμος στους επαγγελματίες ψυχικής υγείας, γιατί τους επιτρέπει να μάθουν μέσα από την εμπειρία τους, να μοιραστούν αυτή τη γνώση με άλλους επαγγελματίες και να ενδυναμωθούν και να αναπτυχθούν επαγγελματικά μέσα από αυτό το μοίρασμα. Ο όρος reflective practice έγινε ευρύτερα γνωστός μέσα από τη δουλειά του Donald Schon. Στον αναστοχασμό δεν υπάρχει σωστό και λάθος, αυτό που έχει αξία είναι η αυθεντικότητα. Για παράδειγμα, αν ακούγοντας μια θέση ή ένα επιχείρημα, εγώ ενοχλήθηκα ή δεν συμφώνησα ή κάτι με θύμωσε, ή έχω διαφορετική άποψη, η εμπειρία μου αυτή έχει αξία, μπορεί να σημαίνει κάτι που τη δεδομένη χρονική στιγμή δεν μπορώ να κατανοήσω, αλλά αν το επικοινωνήσω και το μοιραστώ, μπορεί να πάρω ανατροφοδότηση και να μπορέσω να το αναπλαισιώσω σε ένα ευρύτερο συγκείμενο. Επομένως, έχει ιδιαίτερα μεγάλη σημασία στον προσωπικό μου αναστοχασμό να μην προσπαθώ να είμαι αναγκαστικά ‘political correct’ ή να μην προσπαθώ να συντηρώ μια υποτιθέμενα κοινωνικά αρεστή περσόνα, αλλά να είμαι όσο πιο αυθεντικός γίνεται. Ωστόσο, επείδη στο πλαίσιο αυτού του μαθήματος, γράφω τα αναστοχαστικά ιστολογήματα για να τα μοιραστώ με τον διδάσκοντα και με τους άλλους συμμετέχοντες, δεν γράφω σαν να έγραφα στο ιδιωτικό μου αναστοχαστικό ημερολόγιο. Δηλαδή γράφω αυθεντικά, γνωρίζοντας ότι αυτο που γράφω το μοιράζομαι στο διαδίκτυο. Και είμαι αυθεντικός και προστατεύω τον εαυτό μου ταυτόχρονα. Ακόμα και αν γράφω το ιστολόγιο μου ψευδώνυμα, μπορεί μετά από λίγο καιρό οι συμμετέχοντες να γνωρίζουν τα nick-names των συμφοιτητών τους ή μπορεί το προσωπικό ιστολόγιο που γράφω σε αυτό το μάθημα να θέλω να το μοιραστώ αύριο ως προσόν στο προσωπικό μου βιογραφικό-portfolio, οπότε το λαμβάνω αυτό υπόψιν. Ο ανα-στοχασμός είναι προσωπικός αυθεντικός στοχασμός πάνω στη ζωντανή εμπειρία μου κατά τη διάρκεια του μαθήματος, δεν είναι βιβλιογραφική έρευνα για ένα θέμα, με αναφορές και πηγές. Ο αναστοχασμός είμαι εγώ στη σχέση μου με τη διεργασία του μαθήματος και το γνωστικό αντικείμενο. Για περισσότερα παραδείγματα και διευκρινίσεις μπορείτε να ρωτήσετε κατά τη διάρκεια του μαθήματος.

ΨΗΦΙΑΚΑ ARTIFACTS

Ψηφιακό artifact (τεχνήμα) είναι οποιοδήποτε ψηφιακό αντικείμενο μπορεί να βιωθεί online και εξυπηρετεί έναν σκοπό, αξιοποιώντας περισσότερες της μίας τροπικότητες (πολυτροπικότητα – multimodality). Στη συνέχεια δίνονται μερικά παραδείγματα ψηφιακών τεχνημάτων, στη μορφή video, infographics, prezi presentation, timeline, comicstrip, ενός ολόκληρου blog κλπ, ενώ θα προστίθονται συνεχώς και άλλα παραδείγματα. Αυτά τα παραδείγματα δεν είναι εξαντλητικά των επιλογών σας. Απεναντίας, υπάρχουν πολλοί περισσότεροι τρόποι να δημιουργήσετε ένα online ψηφιακό artifact.

Ο σκοπός του artifact της προσθετικής εργασίας είναι να δώσετε μια μεταφορά για το βίωμα της ζωής σας με το internet, δηλαδή να απαντήσετε στην ερώτηση: η ζωή μου με το internet είναι σαν… Το ψηφιακό σας artifact θα συνοδεύεται και από ένα αναστοχαστικό ιστολόγημα περίπου 500 λέξεων, για το πως βιώσατε την κατασκευή του.

παραδειγματα ψηφιακων artifacts

Δείτε τα περυσινά artifacts των φοιτητών εδώ. https://padlet.com/nethub/digiarti:

digital artifacts 2

 

Μερικά ακόμα παραδείγματα ψηφιακών artifacts:

Timelapse artifact: Η διδασκαλία ως λεύκωμα [5:05]

Prezi artifact: Η διδασκαλία ως φυσσαλίδα

Timelapse video με moviemaker: Σχεδιάζοντας το μάθημα “Η κουλτούρα του διαδικτύου”

Comicstrip: Διασπαστικές τεχνολογίες στη διδασκαλία

Storify artifact: Διαφάνεια και κοινοτική κουλτούρα στη Wikipedia

blog artifact: b4project.wordpress.com

Scoop.it aritifact: Διαχείριση θεματικού καναλιού για το Project: 2001 An internet odyssey

Infographic artifact: Good qualitative research in cyberspace

Video με moviemaker: Το διαδίκτυο ως ένας δυνητικός κήπος της Εδέμ

τα απαιτουμενα ενοσ Αναστοχαστικου κειμενου

  1. Το κείμενο αναφέρεται στη ‘ζωντανή’ εμπειρία του συμμετέχοντα
  2. Το κείμενο επιδεικνύει αυθεντικότητα
  3. Το κείμενο αναφέρεται σε συναισθηματικά και σε γνωστικά βιώματα
  4. Το κείμενο σε βάζει στα ‘παπούτσια’ του συγγραφέα
  5. Το κείμενο είναι κατάλληλο για διαμοιρασμό στο διαδίκτυο (δεν είναι περισσότερο προσωπικό από όσο ‘πρέπει’)

οι προδιαγραφεσ του Ψηφιακου artifact

  1. Το ψηφιακό τέχνημα αφορά θεματική του μαθήματος
  2. Μέσω του τεχνήματος ο δημιουργός επιδεικνύει την κατανόησή του σε τουλάχιστον μια θεμελιώδη έννοια του μαθήματος
  3. Το τέχνημα έχει κάτι να πει για τη δικτυωμένη ζωή, τη ζωή με το διαδίκτυο
  4. Η επιλογή του ψηφιακού μέσου/εργαλείου είναι επιτυχημένη
  5. Χρησιμοποιούνται συνδιαστικά περισσότερα από ένα μέσο/τεχνικές
  6. Το τέχνημα προκαλεί συναισθηματική ή γνωστική αντίδραση στο ψηφιακό ακροατήριο ή το οδηγεί στην ανάληψη δράσης

ΧΡΗΣΙΜΟΤΗΤΑ ΠΡΟΣΘΕΤΙΚΩΝ ΕΡΓΑΣΙΩΝ

Οι παραπάνω εργασίες εκτός της προφανής χρησιμότητάς τους για τον πρόσθετο βαθμό, θα αποτελέσουν για τους συμμετέχοντες ‘ψηφιακά assets’, τεχνήματα που θα μπορέσουν να ενσωματώσουν στο βιογραφικό τους ή στην προσωπική τους ιστοσελίδα, για να τεκμηριώσουν τη ψηφιακή τους εγγραμματοσύνη (digital & media literacy). Αυτό μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα προφανές από τη πρώτη στιγμή στους συμμετέχοντες προπτυχιακούς φοιτητές ενός τμήματος. Ωστόσο, καθώς η ψηφιακή σας εγγραμματοσύνη θα αυξάνεται, θα γίνει ευκολότερα κατανοητό ότι στην εποχή των social media, τα projects στα οποία έχεις ενεργητικά συμμετάσχει, αποτελούν τα προσωπικά σου “στολίδια” που μπορούν να επιδεικνύονται και να σε ευ-προσωπούν στο ψηφιακό σου portfolio. Παράλληλα, η αναστοχαστική πρακτική θα βοηθήσει στην καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης των μελλοντικών ειδικών ψυχικής υγείας. Σε ένα εκπαιδευτικό πλαίσιο όπου κυριαρχεί το information transmission διδακτικό μοντέλο, η ενεργή εμπλοκή των συμμετεχόντων στη μαθησιακή διδασκαλία, μέσα από τους προσωπικούς αναστοχασμούς τους και την παραγωγή ψηφιακών τεχνημάτων, μπορεί αρχικά να φαντάζει ‘εξωπραγματική διαδικασία’. Η ενεργητική παραγωγή τεχνημάτων και η crowd-sourcing συμπαραγωγή ενός συνόλου, το “δημιουργούμε μαζί, αλληλεπιδρούμε μαζί, μοιραζόμαστε μαζί” σε ένα μεικτό (online και face-to-face) πλαίσιο, δημιουργεί τις συνθήκες για ένα πλούσιο μαθησιακό βίωμα, ισόμορφο προς την επικρατούσα και εν τω γίγνεσθαι κουλτούρα του διαδικτύου. Αυτή η συνθήκη της ισομορφικότητας είναι απαραίτητη για την καλλιέργεια μιας βαθειάς ψηφιακής εγγραμματοσύνης η οποία θεωρούμε ότι είναι απαραίτητη σε έναν ψυχολόγο. Ταυτόχρονα, ευνοεί τη προσωπική ανάπτυξη των συμμετεχόντων μέσα από τη συγκρότηση ενός σύμπλοκου όλου, τη συνεξέλιξη των μελών και τη δημιουργία προσωπικών συνδέσεων. Αναστοχαζόμενοι για την εμπειρίας μας και δημιουργώντας μαζί, ενδυναμωνόμαστε σε ένα κοινωνικό τοπίο συνεχών αλλαγών και αποσταθεροποίησης.

 

 

 

 

 

Advertisements